05-01-2017 - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemariemarjan Alblas - WaarBenJij.nu 05-01-2017 - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemariemarjan Alblas - WaarBenJij.nu

05-01-2017

Blijf op de hoogte en volg Annemariemarjan

05 Januari 2017 | Aruba, Aruba

Bonne Tardy lieve lezers ( goedemiddag),

Vandaag en gisteren staat in het teken van veel snot, hoesten paracetamol en neusspray. Het blijkt dat er een hardnekkige influenza het eiland over gaat en hebben wij helaas wat meegepikt. We dachten in eerste instantie dat het van de vliegreis kwam waar een flink rochelende dame voor ons zat 9 uur lang. Het maakt niet uit, het is even wat het is.
Gisteravond hadden we avonddienst en het is bijzonder dat de coördinator van de dienst alle patiënten overdraagt aan de volgende dienst. Wij hebben toch het idee dat er veel info verloren gaat maar ja, daar gaan we maar niet aan sleutelen. An en ik kijken elkaar elke dienst weer met grote ogen aan als er dingen gebeuren die ons verbazen.
JCI zou heel erg overspannen raken hier. Het is allemaal oud, versleten, gaar en vies. Dus flink handen wassen bij alles waar je aan zit. Infectiepreventie zal daarentegen dus weer blij met ons zijn haha.
Er werd door de loco's in de dienst een zak zoetigheid gehaald en die werd heerlijk opgepeuzeld. Zonder ons ook maar te vragen...goh....wil je ook wat. Niet dat wij daar zin in hebben maar toch....vroegen we, goh wie heeft er zin in koffie? Werden we met grote ogen aangekeken. Ieder zorgt voor zich en god voor ons allen blijkbaar.
Doordat er veel uitzendkrachten komen en gaan, is niet iedereen even blij en belangstellend. Dat snappen we natuurlijk wel maar gisteravond werden we door de co beiden op een manier aangesproken dat je dacht, goh, een leuke coachingopleiding zou echt goed voor jou zijn hahaha.
We proberen zoveel mogelijk samen de patiënten op te starten en het gipsen deden we ook even samen omdat de loco's daar een bloedje hekel aan hebben. En dus kreeg 1 van de gipskandidaten een onderbeensspalk in de kleuren rood wit blauw. Onze co zag dat en liep al morrend over de gang.
Jammer als je zo verzuurd bent en je misschien je werk niet meer zo leuk vind.
Het weekend staat in het teken van carnaval en dan is het altijd een heksenketel op de spoed. Ik heb nachtdienst dus ben zeer benieuwd.
Ik ga nog even lekker genieten van het zonnetje aan het zwembad en hoop dat we ons morgen wat beter voelen. An heeft nu late en ik zal op haar wachten met een wijntje die ze niet drinkt.

Voor nu een warme groet en liefs,

An en Marjan

• 06 Januari 2017 - 13:12

Eric:

Hallo ladies!
    Leuk om jullie verhalen te lezen en erg herkenbaar! Arubanen hebben een soort van lange tenen als het Hollanders betreft Zal ongetwijfeld iets te maken hebben met het koloniale verleden. Je komt er niet makkelijk tussen en ze worden gauw chagrijnig als ze het gevoel hebben dat jij het beter weet (en dat is al snel). Rood-wit-blauw gips... hahaha! Dát zal gestoken hebben! Buiten het werk zijn ze over het algemeen gastvrij en speelt die competitie niet meer.
    Zoveel leuke plekjes op Aruba met leuke eettentjes. Babybeach is ook erg gezellig (beetje hippie-achtig). Moomba, madam jeanette, flying fishbone, arubaville (eigenaar is broer van 1 van onze OK assistenten),cuba's cooking... Ga zo maar door.
    Mijn goede vriend Wolfgang Schairer al ontmoet? Hij is daar anesthesioloog...
    E

• 06 Januari 2017 - 14:55

Annemariemarjan Alblas:

Hee Eric, leuk even je reactie.
    We hebben nog maar 1 intensivist ontmoet maar hij is hier volgens mij ook als uitzendkracht.
    Je tips sla ik op en gaan we zeker bezoeken. De tijd vliegt, we hebben er alweer een week opzitten

• 07 Januari 2017 - 20:34

Jeannet:

Hoi collega's!
    Wat leuk om te lezen wat jullie daar aan het doen zijn. En wat een heerlijk weer!
    En leuk dat jullie ook kunnen samenwerken. Wat een ervaringen zullen jullie daar op doen.
    Oud, versleten en vies....echt wat voor jou Marjan ;-) haha, hebben jullie daar wel van die gele poetsdoekjes tot jullie beschikking?
    Wens jullie nog heel veel plezier daar en eigenlijk hoop ik dat jullie je collega's hier in Nederland natuurlijk wel missen!
    Liefs Jeannet.
    p.s. wel voorzichtig rijden

• 13 Januari 2017 - 18:31

Marianne De Wilde En Jeroen De Groot :

Ayo Dushi!

Wat een leuk geschreven verhalen en jaloers makende foto's!
    We leven erg met jullie mee!
    Wat een inspirerende power vrouwen zijn jullie zeg:)

We blijven jullie volgen uiteraard!!
    Voorzichtig en pas maar goed op elkaar.

Liefs en dikke Knuffel Jeroen en Marianne