07-01-2017 - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemariemarjan Alblas - WaarBenJij.nu 07-01-2017 - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemariemarjan Alblas - WaarBenJij.nu

07-01-2017

Blijf op de hoogte en volg Annemariemarjan

07 Januari 2017 | Aruba, Aruba

En terwijl we hier flink liggen te zweten in de warme zon, vallen waarschijnlijk bij jullie de eerste gladheidsslachtoffers.
En dat op een afstand van 9 uurtjes vliegen. How bizar.

Maar ook hier komen patiënten met een nare polsfractuur.
Een oud dametje die gevallen was en de pols lelijk gebroken had.
De poortarts vroeg of ik haar hand in de chineze vingers wilde hangen. Voor degenen die niet weten wat dat is....er wordt door een bepaald treksysteem aan de hand getrokken om de fractuur wat op lengte te trekken. Na 10 minuten ongeveer zijn wij in Nederland gewend dat dan de poortarts of welke ervaren assistent dan ook, de pols in de juiste positie drukt en wij snel gips aan brengen.
Dus zo gezegd zo gedaan, het oude wijffie in de chineze vingers en wij wachtend op de dokter. Echter, na 10 minuten steekt hij zijn hoofd om de deur en zegt....okay, jullie kunnen gipsen.
Huh....? Maar wie zet nu de pols dan? Hij niet blijkbaar. En weg was ie. Dus met z'n tweeen gipsen en wat proberen wat " recht te strijken". Wij zijn gewend dat na het gipsen met dit soort breuken er een controle foto gemaakt wordt maar ook dat hoefde niet.
God zegene de greep......

Vannacht begint de carnaval. We zullen proberen toch af en toe wat leuke plaatjes te schieten.

Lekker slapen onder jullie warme dekentje.
Wij gaan even eten.....

Marjan en Annemarie xx

• 08 Januari 2017 - 00:03

Jeanet:

Hey meiden.....zo leuk om vlak voor het slapengaan nog even jullie belevenissen te lezen. Ga zo door!!! Liefs uit Emmeloord.

• 09 Januari 2017 - 17:49

Maria Korenromp:

Hallo beiden,

Zo.. ff alles terug gelezen. Leuk hoor!
    ik geloof dat wij het zo gek nog niet doen op de spoed. En als patiënt mag je blij zijn dat je in Nederland woont.
    Heerlijk dat je na je dienst ff lekker buiten kunt zijn. Daar moeten we nog even op wachten.
    Geniet vooral van alles na werktijd.
    Groetjes Maria

• 09 Januari 2017 - 18:44

Alies:

Wauw meiden wat een belevenissen!! heb alle verslagen teruggelezen echt erg leuk om mee te lezen en leven zo. Geniet ze van jullie vrije tijd en blijf je lekker verbazen op het werk. Hou ons op de hoogte, liefs Alies