06-01-2017 - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemariemarjan Alblas - WaarBenJij.nu 06-01-2017 - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemariemarjan Alblas - WaarBenJij.nu

06-01-2017

Door: Verbazing en opluchting....

Blijf op de hoogte en volg Annemariemarjan

07 Januari 2017 | Aruba, Aruba

Het is soms best moeilijk om discreet te blijven en de privacy van de patiënt niet te schaden dus doen we ons uiterste best onze verhalen zo professioneel mogelijk te formuleren ;-).

Voor diegene die in de gezondheidszorg zitten zal deze casus wellicht wat herkenning geven.
Er presenteert zich een grote uit de kluiten gewassen Arubaan die niet adequaat reageerde op zijn werk en met de ambulance ingestuurd werd naar de spoed. Ik nam Dhr over van mijn collega van de dagdienst en inderdaad, weinig respons. Om er achter te komen of er drugs of drank in het spel is (ze kunnen hier geen promillages bepalen, dat is weer jammer), moest er urine afgenomen worden. Maar ja hoe doe je dat als er totaal geen vorm van communicatie is.
Dus moesten we een eenmalige catheter inbrengen om op die manier wat urine af te tappen. Ze gebruiken hier uitzuigslangen. Ik zocht me rot.....uitzuigslang....okay :-|. Gelukkig kwam An vanachter de gordijnen en keek met een blik van..uhm, wat zeggen ze altijd in Nederland bij een boom van een man uit deze streken. Niet lullig doen en gewoon de broek naar beneden sjorren. We zien wel wat we tegen komen. Het was een wat lacherig momentje maar pfff, dat viel gelukkig reuze mee.
Flink wat gel erin gespoten en toen kwam het. Hij schreeuwde als een mager speenvarken toen An de slang inbracht. Wat een aansteller zeg haha. " Kom, even doorzetten meneer, het moet even". Vast herkenbaar ;-) ;-).

Maar ja, we hadden de klus nog niet geklaard of hij begon enorm te braken. Grote golven klotsen op de grond. We stonden erbij en keken ernaar. Ja, wat nu. Gatver, waarom hebben we geen vak gekozen :-(. Voor Dhr was het echter een opluchting en begon meteen in het Papiaments te praten....wij niet verstaan...
De lakens werden uit de kast getrokken om de maaginhoud onzichtbaar te maken en de ondrangenlijke zure lucht te bedekken.
Tot onze collega er aan kwam en boos reageerde. " Daar hebben wij de schoonmaak voor", zei hij. Oh, uhm, okay. En nu? Voor we het wisten kwam er een mannelijk team met kar en bezem en werd er een goedje op de vloer gespoten. Met een bezem werd de flats wat inmiddels een soort van poeder was geworden, opgeveegd en klaar was Kees. We waren verbaasd. Wat handig zeg! En zo hebben we na elke dienst weer een mooi evaluatie moment onder genot van een koffietje of een glaasje.

Voor jullie lekker slapen en gezond weer op.
Wij hebben nog even de tijd.

Warme groet An en Marjan