Vrijdag de 13 de..... - Reisverslag uit Noorder-Paarl, Zuid-Afrika van Annemariemarjan Alblas - WaarBenJij.nu Vrijdag de 13 de..... - Reisverslag uit Noorder-Paarl, Zuid-Afrika van Annemariemarjan Alblas - WaarBenJij.nu

Vrijdag de 13 de.....

Blijf op de hoogte en volg Annemariemarjan

14 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Noorder-Paarl

Tja als we vandaag onze werkdag beschrijven dan is het in 1 woord KAK.
Je zou toch denken dat op onze leeftijd van 51, we ons niet meer als kleine kleuters laten behandelen.....toch?
Zoals iedere werkdag waren we mooi op tijd en na de overdracht zaten An en ik nog even wat te kletsen. We raken eigenlijk nooit uitgepraat, dat heb je vaak bij vrouwen :-)
Totdat onze collega de koffiekamer in stuiterde en ons erop attendeerde dat de dienst om 6.50 uur begon.
We vlogen gelijk van de stoel en op een drafje liepen we de gang van de SEH op. Geen patiënt te bekennen en de loco's zaten uitgezakt achter de pc om in te loggen. Onze collega heeft het naar ons idee op ons gemunt en vraag me niet waarom.
Er werd de hele dag gecontroleerd, ze bemoeide zich met onze patiëntenzorg, zette ons te kak bij patiënt en familie en zo ging dat eigenlijk de hele dag. An durfde uiteindelijk niet eens de tijd te nemen om naar het toilet te gaan. Hoe bizar is dit.
We hebben elkaar menig keer aangekeken en achter de gordijnen bliezen we af en toe even stoom af.
Het was vandaag een heerlijke dag dus reden we na de dienst gelijk door naar het strand. Het heeft zeker nog een uur geduurd voordat we dat rotgevoel kwijt waren.
De hamvraag is, waarom doet iemand zo en wat maakt dat wij ons zo laten behandelen. Dat we niet onze grens aan durven te geven van...hee hallo, doe eens even normaal zeg!
We hebben ons voorgenomen dat we haar gedrag gaan negeren en lekker ons werk blijven doen. Het zegt waarschijnlijk alles over haar en niets over ons.

Het is tijd voor happy hour. Inmiddels hebben we leuke contacten met onze SEH collega's van Nederland dus we gaan even een drankje doen in een leuke strandtent.
We wensen jullie een heerlijk weekend en wie weet kunnen de schaatsen echt uit het vet. Wat zou dat gaaf zijn...

An en Marjan

• 14 Januari 2017 - 10:03

Eric:

I won't tell you "I told you so"... but I told you so! Sommige locals hebben een intense hekel aan macamba's die eventjes voor de lol een paar maanden komen werken en het denken beter te weten (hetgeen ook zo is). Tel daarbij op ons koloniale verleden aldaar en het feit dat we als hollanders nog steeds bij elkaar klitten. Et voilá: hekel aan hollanders! Je kunt ook zeggen: flikker op, we komen morgen niet meer en gaan lekker op het strand liggen! Willen ze namelijk niet, want dan moeten ze harder lopen i.p.v. sloffen...
    geniet ondertussen van de leuke plekjes op het eiland... het zijn er zó veel!
    E

• 15 Januari 2017 - 20:10

Marianne:

He dames,

Wat een ervaring en leuke foto,s zeg! Tijd vliegt, dus de weken die jullie daar nog hebben, gewoon lekker werken en genieten. De " niet" aardige collega's mogen idd blij zijn, dat jullie hardwerkende vrouwen er zijn. Hun probleem is niet jullie probleem, lekker genieten van die tijd nu je daar nog bent! De zon, de zee en op zn tijd de gezelligheid met een glaasje wijn. ENJOY...