22-01-2017 - Reisverslag uit Noorder-Paarl, Zuid-Afrika van Annemariemarjan Alblas - WaarBenJij.nu 22-01-2017 - Reisverslag uit Noorder-Paarl, Zuid-Afrika van Annemariemarjan Alblas - WaarBenJij.nu

22-01-2017

Blijf op de hoogte en volg Annemariemarjan

24 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Noorder-Paarl

Door het vele werken van de afgelopen dagen en het overlijden van een dierbare in Nederland hadden we even geen zin om ons blog bij te werken. In het algemeen hebben we hier een bijzondere en prachtige tijd maar ook wij zijn moeder en ligt onze zorg en hart bij onze kinderen en gezin in ons koude kikkerlandje.
De dagen vliegen voorbij en onze diensten zijn letterlijk nog op 1 hand te tellen. Gelukkig zijn we de aankomende 2 dagen samen vrij en gaan onze tijd dan ook goed besteden. Met de kaart van Aruba op pad om mooie dingen op te zoeken die je hier als toerist gewoon moet hebben gezien.
We blijven ons elke dag weer verbazen over hoe het hier gaat. 30 jaar terug in de tijd, geen haast. Zij hebben de tijd maar wij werken op de klok. Ons tempo ligt zoveel hoger en we weten nog steeds zeker dat we niet opgenomen moeten worden hier.
Hoe vaak je niet mis grijpt, materialen op zijn. Het bloed afnemen is hier riskant en de kans op een prikaccident is groot.
Gisteren lag er een jonge instabiele patiënt die aan de monitor moest. Bloeddrukbanden stuk, te groot of te klein. Oh....uhm dan even een band halen van een andere monitor. Kak, past niet op elkaar....grrrr. Wat een tijdverlies.
We zitten elke dag wel even een momentje onze dag door te nemen en stellen onszelf de vraag: " wat hebben wij hieruit te leren". Vorige week had ik nog moordneigingen hoe ik bejegend werd door een collega. Kwam ze 2 dagen later met een bak Funchi ( meelprodukt) aan die haar moeder voor ons had gemaakt. Sommige mensen zeggen makkelijk "sorry" als ze uit hun slof geschoten zijn maar niet iedereen is daar even goed in. Zo'n gebaar als een grote bak eten maakt dat ik verrast ben en haar een tweede kans wil geven. En zo brengen we onze tijd door en koesteren dit mooie moment.
Morgen lekker geen wekker en volop genieten.

Slaap lekker lieve lezers....
An en Marjan

• 24 Januari 2017 - 20:43

RiaS:

Hoi wat gezellig om samen 2 dagen vrij te zijn. Dat wordt genieten en ook mooi om het eiland verder te verkennen. Geniet ervan.
    Het is leuk om jullie verhalen mee te beleven, te lezen.
    Was wel goed om samen dit avontuur aan te gaan en te beleven. Wat een tijd.
    Kortom, nog een prima week en zet 'm op. Groeten RiaS

• 24 Januari 2017 - 22:43

Anneke :

Hallo,
    heb late dienst, maar Anja (ons hoofd ;)vanavond) houdt het lekker rustig. Ik moet van Monique wel
    weer even haar helpen. als een viswijf schreeuwt ze over de afdeling, maar ze bijt niet gelukkig.
    Wat leuk om te lezen allemaal. Geweldig toch om je te verbazen over hoe het ergens anders is. En vooral over zo'n volledig andere mentaliteit.

Geniet nog even lekker van jullie tijd daar! Veel foto's maken en lekker samen het eiland over.
    groeten van de late dienst hier.

Monique B, Anja, Nies, Sari, Fernanda en Anneke